domingo, 26 de abril de 2015

Sant Jordi

Ja som al segon període de pràctiques i, a més de col·laborar amb el tutor/la tutora d’aula, hem de dissenyar activitats; això si no ho hem fet ja. El ritme que dictaminen les pràctiques és d’una setmanal com a mínim. Ja veurem si el ritme i l’horari de l’aula em permet fer-ho amb aquesta freqüència, sobretot perquè ja en tenim dues setmanes planificades. Tot un repte...Per sort, la planificació és flexible, i m’agraden els reptes.

Justificació: Per començar, i aprofitant la celebració del dia del llibre, dijous 23 d’abril, el dimecres 22 d’abril volíem de fer una activitat relaciona amb el que anava a passar al dia següent a l’escola. Aquesta va ser la meva oportunitat...El divendres anterior, fent la biblioteca viatgera vaig trobar un llibre de la llegenda de Sant Jordi: “guau!...Puc contar un conte!!?”.

                Objectius principals: Arribar a comprendre la història. Treballar la competència oral i d’escolta. Tenir contacte i conèixer part de les tradicions. 

                Agrupacions: segons la part, gran grup, petits grups de 5 i individual.

                Com començar: Vaig pensar que contar aquell conte seria bona manera per introduir el dia següent i que fos més significatiu. Per sort, ja havien treballat una cançó de Sant Jordi a classe de música la setmana anterior. Preparant l’activitat del conte em semblava que relacionar-la amb la cançó, era una bona manera.

L’activitat en sí: També vaig considerar maneres de contar el conte, com per exemple, sense suport, amb suport del llibre, amb titelles (encara que fossin fotocopia aferrada a un pal), amb figures, representant-ho, etc. A la fi, vaig decidir fer-ho amb el llibre i les seves il·lustracions mirant la portada i intentant llegir el títol per veure que posava, i després amb figures (un dinosaure el drac, un clip que hi havia era el cavaller Sant Jordi, una rosa gegant de mostra per una activitat del dia següent feia de rosa i un pelutxo d’un conill rosa era la princesa; així en teníem els quatre personatges de la cançó. La millor part va ser quan, després de contar-los el conte, van fer grups de quatre actors i un narrador per a representar la història, vam fer servir fins i tot disfresses improvisats. Els hi va agradar molt. Aquesta part la van poder fer gràcies a que el temps va estar de la nostra part i vàrem veure ens donava per a més.

La representació: Per veure si havien entès la història, una fitxa amb la que representar una part del conte (no només els personatges, sinó que els personatges havien d’estar fent alguna cosa). En acabar, els nens van explicar el que havien dibuixat (cosa la qual vàrem transcriure a la fulla de cadascú) i hem va semblar sí que els hi va arribar.


Primera prova, superada! A més, el llibre va quedar al seu abast durant tota la setmana i el divendres molts volien agafar aquell llibre per endur-se’l. És veritat això de que s’aprèn a fer, fent. Quant et poses davant els nens i proves l’activitat que tens pensada, no saps com sortirà. Com aprenentatge per a la pròxima vegada, em quedo amb tenir “pla b” per si la planificació del temps no ha estat com em pensava i dóna temps per afegir alguna cosa més.   

No hay comentarios:

Publicar un comentario