El seu nom a l'assemblea serveis de model en tasques individuals. |
Hi ha nens que
necessiten més recolzament que altres. Ja des del primer dia que han de haver
de fer una, la meva tutora em va demanar la meva col·laboració amb els alumnes
que requerien més suport.
He de dir que ha
estat una experiència enriquidora veure com, per exemple, un nen, la primera setmana,
necessitava reforç del seu nom escrit que agafava de l’assemblea, on passen
llista, i havies d’estar amb ell guiant-ho lletra per lletra, fins i tot
posant-la apart a una pissarra blanca, i a poc a poc va anar deixant aquest recolzament.
A la quinta setmana ja ho fa sense recolzament del nom de l’assemblea, tot i
que de vegades es “menja” alguna lletra, ho intenta tot sol. Després sí que li
podem dir que comprovi si ha posat totes les lletres i cercar ell mateix la
diferència.
Dins la classe hi
ha més casos i tenim la sort d’estar dues (la tutora i jo) a l’aula i jo la
tinc per que em permetin poder viure aquestes experiències. He de dir que al
principi no sabia ben bé com fer sense influir massa en les guanyes de fer del
nen, sense remarcar massa l’errada, etc., i tot i que de vegades em trobo amb
moments d’aquests, les distintes experiències tingudes amb diversos nens i
alguns consell i recomanacions de la tutora (com emprar la pissarra, fer una línia
per delimitar l’espai, quan una lletra la fan girada, posar una mostra i demanar-los
si és igual, i si diuen que sí, posar una dreta i una girada i que assenyalin quina
és com la “correcta”, per veure si arriben a concloure que la seva està
diferent, etc...) poc a poc em trobo més segura a l’hora de col·laborar amb la
mestra en les activitats de treball individualitzat. A més, analitzant aquestes situacions penso en la importància del rol del mestre, ja que segons tinguem aquest concepte, així actuarem a l'hora de guiar a l'infant, és decisiu en la nostra manera de fer.
La veritat és que, en comparació a les pràctiques de l'any passat, que van ser amb infants de 0-1 any, el rol que es desenvolupa és diferent, ja que les necessitats dels infants són diferents, i ens hem d'adaptar a aquestes necessitats.
La veritat és que, en comparació a les pràctiques de l'any passat, que van ser amb infants de 0-1 any, el rol que es desenvolupa és diferent, ja que les necessitats dels infants són diferents, i ens hem d'adaptar a aquestes necessitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario