jueves, 21 de mayo de 2015

Pas 3:Conte amb ombres_part 1

La llegenda de Sant Jordi
Continuem preparant el que exposarem en la festa de fi de curs (encara que jo ja no estigui en l’escola), que ha d’estar relacionat amb la llum. En entrades anteriors (pas 1 i pas 2) hem anat fent una preparació per a que el que facin tingui una mica més de significat i interès per als nens. Ja vaig comentar que aquest espai me’l va deixar la tutora a jo per dissenyar i portar a terme les activitats corresponents.

Doncs bé, com que el que volem fer per a la festa de fi de curs és un compte amb siluetes projectades per llum, i a més ja hem treballat el conte de Sant Jordi i el coneixen bé, la següent proposta d’activitat que he fet a estat en contar el conte de la llegenda de Sant Jordi amb les siluetes del drac, la princesa, Sant Jordi i la rosa.

La activitat va estar dissenyada per fer-la en gran grup, durant uns 30’ (en acabar l’assemblea i abans de l’esmorzar).  L’espai va a ser un aula de la planta de dalt, on es feia el racó d’estimulació sensorial, ja que és fosc. L’objectiu principal era que veiessin un exemple de conte amb siluetes, per veure si volien fer-ne algú ells, a més de treballar altres aspectes que es treballen en els contes. L’activitat consistia en contar jo el conte una vegada, i després que el fossin contant ells.

Podia haver fet que ells també moguessin les siluetes però per això considero més adient haver fet el treball en petit grup, i el temps aquesta vegada no donava per això.

Una vegada contat el conte per ells, els vaig dir que si s’havien adonat que es podien contar contes d’aquesta manera, i de la conversa va sortir que volien contar ells altres, primer van dir alguns coneguts, però també va sortir la idea de fer el conte ells. Perfecte!

L’afegit a l’activitat i que no estava en el disseny inicial de l’activitat va ser gravar-los a ells mentre contaven el conte (havien de provar si sortia bé per al que exposarem a la festa de fi de curs) i a Teresa (la tutora) se li va ocórrer posar-les el vídeo per a que el veiessin i s’adonessin dels aspectes a millorar (com parlar més fort).


De vegades, el que un es planteja i planifica, ho ha de canviar, ja sigui per temes d’horaris, per temes d’espai, per com estiguin els nens aquell dia, o per aspectes com aquest, que sorgeixen sobre la marxa i tenen coherència i sentit amb el que es vol fer (no és qüestió de fer per fer sense sentit). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario