Els nostres personatges |
La
segona part d’aquesta activitat enllaçada amb l’anterior és el confeccionament
d’un conte per els infants. Tenim una hora mes o menys per fer-ho. Quan pensava
en la millor manera de fer-ho, pensava en diverses opcions:
- Individual: mitjançant un dibuix i
explicar la història. Però ni havia temps per això, ni crec que la primera
vegada que fan una activitat d’aquesta mena la facin així, a no ser que volguéssim
veure el seu punt de partida i com ho fan.
- En grups petits: però clar, encara
no han fet mai una activitat d’aquesta mena, i considero que és millor primer
fer-ne en gran grup.
- En gran grup: per al temps que tenim,
i per ser la primera vegada que fan una activitat d’aquesta mena, vaig
considerar que era la manera més adient. Així entre tots i mitjançant conversa
i aportacions, aniríem creant la història.
Primer
van dir què es necessitava per fer un conte de llum: llum, un conte i siluetes (paraules seves i escrites per ells). Després van escollir personatges. Els eren els que venien a escriure els personatges a
una fulla, i davant la diversitat de demanda, vam decidir crear dos contes.
Quan teníem una quant personatges els vam preguntar que lis podia passar i com
podien resoldre això. El resultat va estar increïble! Alguns hem van sorprendre
gratament amb les seves aportacions.
A
l’hora de dir-los que ho gravaríem un dia, que si parlarien, alguns van dir que
no: els dóna vergonya. Així que Teresa va dir-los que gravarien tot sols o amb
les seus amics, i per assegurar-nos, va proposar una cosa que em va agradar
molt: un compromís on els nenes “firmaven” que gravarien (posaven el seu nom).
Bona idea, prendré nota!
La
veritat és que estic molt contenta amb com va anar el desenvolupament d’aquestes
dues activitats. Veig que quan planifiques una activitat, al menys ara
que no tenim molta experiència viscuda al respecte, no t’imagines com sortirà,
si el temps serà adient, si aconseguiràs arribar als nens. I, clar, durant l’execució
de l’activitat, hi ha petits aspectes o detalls que no t’havies plantejat o
altres que has de modificar lleugerament, com per exemple, quan vaig muntar la
sala per preparar-la per a projectar, i vaig decidir que pujaríem el cuc per seure
(encara que podrien haver segut al terra, ja no fa fred i el terra està net).
En fi, el que vull destacar és la importància de estar atents i observant per
si s’ha de canviar alguna cosa, o reflexionant a posteriori per aplicar en una
futura ocasió, tant el que ha anat bé com el que es podria millorar.
Per
acabar amb totes aquestes intervencions, només falta retallar les siluetes dels
personatges amb cartró (que ho fem entre la tutora i jo) i pujar a gravar. Hem
decidit fer les imatges per una banda i les veus dels nens per altra, amb l’equip
de so de l’escola, i de dos en dos o tres en tres. Teresa es va encarregar d’això
mentre jo em quedava amb la resta del grup continuant amb les rutines i moments
d’aula. A més, li he de donar les gràcies, ella es va oferir per fer el muntatge dels
dos contes que s’exposaran a la festa.
Bloc revisat bona organització.
ResponderEliminar