Continuem amb
propostes relacionades amb la llum, per a la festa de fi de curs. L’activitat
proposada a estat la següent:
ESTACIONS D’EXPERIMENTACIÓ
AMB LA LLUM
Objectiu principal:
experimentar amb la llum.
Agrupacions: 5
grups de 4-5 nens/es (segons l’assistència a classe). Avui som 20, així que fem
5 grups de 4 nen/es.
Espai: L’aula, distribuïda
en 5 espais-racons-propostes d’experimentació.
Dinàmica: Explicació
reprenent conversa del que es va treballar la setmana passada. Rotacions pels
racons cada 15 minuts. Assemblea explicant el “racó” que més els hi ha agradat,
el que menys, i perquè. Conversa per arribar a entendre alguns efectes de la
llum, que ens ha permet fer els diferents racons.
Estacions d’experimentació:
Projector |
2-Mesa de la llum: una mesa translúcida amb llum per baix, dos fulls aferrats amb siluetes diferents de cartró fi a dins (figura amagada). Full per repassar si volen el que hi a ocult.
Taula de la llum |
3-Llanternes i tubs: amb llanternes i tubs de cartró amb una part tapada, on s’amaga un número que es veu amb la llum.
5-Caixa de sorpreses:
Capsa de cartró amb una llanterna que dóna llum, unes boletes de vidre
poligonals penjant. L’idea inicial era que trobessin un arc de Sant Martí, però
la llum no pot ser de LED, i sortia mig arc. Així que vaig afegir altres coses
penjant. També havia un poc de “porexpan” que donava efecte d’aigua.
Capsa màgica |
Avaluació: l’objectiu principal s’ha aconseguit. L’espai ha estat òptim i gràcies a estar delimitat, ha estat adient, vaig pensar que, com la setmana passada fallava una mica l'espai, que feia que es dispersessin un poc, put ser amb una bona delimitació dels espais i movent la distribució de l'aula, l'activitat es desenvolupés millor. Les agrupacions també han permet un treball organitzat i tranquil.
M’he
adonat de que alguns racons pareixien avorrits, però en fer la conversa,
resulta que hi havia nens que sí els hi va agradar, i a la inversa. Hi ha un racó
que vaig afegir dues elements per fer-ho més atractiu desprès de veure al
primer grup de nens experimentar en ell.
Els temps per dur l'activitat endavant ha estat dividit per l'esmorzar i el pati, de tal manera que la primera conversa i el primer racó van ser abans, i els quatre racons següents i la conversa final van estar després del pati. aquest fet va permetre afegir aquests elements al racó de la capsa de cartró.
Els temps per dur l'activitat endavant ha estat dividit per l'esmorzar i el pati, de tal manera que la primera conversa i el primer racó van ser abans, i els quatre racons següents i la conversa final van estar després del pati. aquest fet va permetre afegir aquests elements al racó de la capsa de cartró.
Un
aspecte que vull destacar i que m’he adonat és el fet de no donar-los les coses
fetes, no donar-los les respostes, sinó dir-los l’essencial i que siguin ells
els que provin i experimentin, que esbrinin les seves pròpies respostes. Això,
evidentment, implica una major dedicació de temps, però crec que és més profitós,
i a l allarga, implica menys temps.
També
vull agrair l’ajuda de la meva tutora a l’hora de preparar l’activitat durant l’hora
de l’exclusiva: la ma d’obra per cercar cartrons per posar l’aula a fosques i
anar a cercar el projector, així com col·locar les taules com anava dient. No
és tothom que presta l’ajuda i s’agraeix el treball col·laboratiu dels companys
quan treballes a una escola o a qualsevol lloc. Això em fa pensar en l’actitud
participativa dels components de l’equip de treball. Ella hem deia, digués com
ho vols, ets tu la que ha de decidir, jo faig com tu diguis. És bonic la
confiança que ha tingut en jo i l’espai que em deixa per fer coses: s’aprèn a
fer fent.
A
veure com surt la proposta de la setmana que bé. Fins una altre!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario