domingo, 3 de mayo de 2015

Junts, crec que ho podem arreglar...Música!!

La Titella conta vivències.
La classe està moguda. No sé si és el canvi de temps, la arribada de la primavera, la primera o segona adolescència que es passa a aquestes edats, no ho sé. He observat diverses situacions entre companys que toquen el tema emocional. Expressions com: “ja no soc la teva amiga”, “eres tonta”, “eres fea”, per exemple, que deixen a l’altre nen/a amb tristesa, moments de pors, com quan veuen una aranya o quan han de donar un salt a l’aigua en la piscina, moments de vergonya, de gelosia, etc.

Davant tot això, de vegades els recordo les normes de l’aula. Però crec que, a més de la pràctica restitutiva per resoldre conflictes, i degut a la necessitat observada d’aprendre a autoregular-se, a reconèixer les diferents emocions que experimenten, a posar-les nom, vaig considerar bona idea tractar el tema a través de la música i de histories. Vaig decidir ensenyar-los una cançó que parli d’aquestes aspectes i tractar diverses emocions a través d’un titella que conti les seves històries. Li vaig proposar al mestre de música l’activitat i em va donar pas per dur-la endavant.

                L’activitat està plantejada per dur-la en gran grup, començant per presentar al titella i contar la seva història, que contin ells situacions paregudes i passar a cantar la cançó. En acabar, es pot fer una plasmació amb un dibuix o sentir música diferent i fer segons els inspiri.

                La primera sessió la vàrem fer a la classe, quan normalment, en classe de música es va a l’aula de música, a l’edifici de primària. Crec que aquest aspecte va estar un errada. Van estar bastant nerviós. Hem va fer replantejar-me la importància de la elecció de l’espai a l’hora de desenvolupar qualsevol activitat. I això que era a primera hora! Tot la resta va anar bé, el temps va estar ben controlat, i el que van fer és posar en acabar música i veure què ens feia sentir, com responia el cos: hi havia una que els donava por, altra els donava guanyes de ballar, altra els va donar guanyes de tombar-se, etc. Va ser molt curiós.


                Abans d’això, per ensenyar-los la cançó, primer la van escoltar (la tenia gravada amb una base de Queen: “Crazy little thing called Love” i la lletra adaptada per jo, i cantada per jo, fent servir el programa Audacity), després van repetir la lletra a poc a poc, explicant-los el que deia, repetint estrofes, i després la van cantar amb la música. La veritat és que la cançó la van aprendre bastant bé i ràpid. De tant en tant, quan surti a classe l’ocasió, pot tornar en Fèlix a contar una de les seves històries i cantarem la cançó tots junts.

1 comentario:

  1. Bé , estaré pendent de les pròximes activitats que tú facis els dissenys

    ResponderEliminar